Of u werkt via Worddocumenten --> PDF of direct naar PDF, het eindresultaat voor emailen is het zelfde.
Indien u een aantal documenetn heeft gecreerd, kunt u gaan naar de Button (wit boven) "Word/PDF/mail.
"Kies PDF- documenten" en zet "Word-documenten" uit. Ze mogen ook allebei aanstaan, maardat kan verwarrend zijn.
Kies bovenaan links het soort documenten dat u wilt zien.
U ziet dan de documenten met de emailadressen die in de "Debiteuren/crediteuren zijn ingevoerd.
"Dat is het hoofdmailadres, of indien de andere emailadressen zijn ingevoerd, het daarbij passende e-mailadres.
Stel u bent bezig met de facturen en een debiteur heeft als e-mailadres "jan@jansen.nl."
En als "E-mail facturen": crediteurenadministratie"@jansen.nl
Dan zal de factuur gaan naar
crediteurenadministratie"@jansen.nl
Als "E-mail facturen" niet is ingevuld gaat de factuur naar "jan@jansen.nl."
U kunt in deze lijst een afwijkens emailadres ingeven.
Regel selecteren, klik d button "Wijzig E-mailadres" en vul uw eigen e-maiadres in.
U kunt ook een (groot) aantal van de regels selecteren en naar u zelf sturen. (of iemand anders).
U ziet steeds het resultaat in de kolom E-mail.
Let op, het e-mailadres van de klant verandert nie!Het geldt alleen voor deze mailsessie.
Dus als u het scherm sluit, en weer opent staan de standaard e-mailadressen er weer in.
Om goed massaal te selecteren kunt u eventueel sorteren op één van de kolommen.
Om te mailen naar de adressen die op dit moment in d lijst stan, selecteert u een aantal emails en u klikt op de button "Mail selectie".
Dan krijgt u en schem met het onderwerp wat in elke mail komt te staan
en de tekst van alle mails.
Het is de standaard tekst welke u had ingevoerd in de instellingen.
Beiden kunt u aanpasssen.
OK
Dan krijgt u nog een overzicht waarin u gewoon OK klikt.
Wilt u de selectie dirct sturen YES.
Dan, indien u niet met Outlook werkt, worden de mails direct verstuurd.
Als u wel werkt met Outlook kunnen er twee situaties zijn, afhankelijk van uw instellingen in Outlook: